Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (ΣΔΜ) με αρχική εφαρμογή σε πλοίο τύπου Κανονιοφόρος, το οποίο θα μπορεί να συνθέτει, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και ως μέλος δικτύου, την τακτική εικόνα του θεάτρου επιχειρήσεων. Το ΣΔΜ θα πρέπει να διασυνδεθεί με το σύστημα διανομής στοιχείων πλοίου, τους αισθητήρες, τα οπλικά συστήματα καθώς και τα συστήματα ανταλλαγής επικοινωνιακών δεδομένων.
Για διευκρινήσεις, επικοινωνήστε στο RnD@hellenicdefenseinnovation.gr
ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ: Νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής: Δευτέρα 28 Απριλίου 2025 (10:30 π.μ.)
(1) Τροποποίηση
Παρακαλώ δείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: Τροποποίηση
(1) Υπόδειγμα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε υπόδειγμα αίτησης συμμετοχής: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
(2) Tα ΑΕΙ μπορούν να συμμετέχουν ως ισότιμοι εταίροι σε μια Κοινοπραξία που θα συσταθεί για τον σκοπό της υλοποίησης του έργου ή σε αντίθετη περίπτωση μπορούν να συμμετέχουν υπεργολαβικά;
Σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στα άρθρα 2.2, 2.3 και 8.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, τα ΑΕΙ ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) δυνάμει της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Ν. 4957/2022 (Α΄141) που ασκούν ερευνητική και ακαδημαϊκή δραστηριότητα, αφενός μεν έχουν το δικαίωμα συμμετοχής ως εταίρου σε Κοινοπραξία που δύναται να συσταθεί με σκοπό την υλοποίηση του αντικειμένου του έργου, αφετέρου δε διαθέτουν τη δυνατότητα εκτέλεσης μέρος του έργου με ανάληψη αντίστοιχης υπεργολαβίας
(3) Τα δικαιολογητικά της παραγράφου 9.2 "Αποδεικτικά Μέσα" αφορούν και τα ΑΕΙ; Στην περίπτωση που διαφοροποιούνται οι αντίστοιχες απαιτήσεις διευκρινίστε ποια από αυτά αφορούν τα ΑΕΙ.
Για το παραδεκτό της συμμετοχής των ΑΕΙ στη διαδικασία ανάθεσης σύμβασης της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25 απαιτείται η προσκόμιση των ακόλουθων αποδεικτικών μέσων:
- α. απόσπασμα ποινικού μητρώου σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 9.2.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, για τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης (ΔΣ).
- β. υπεύθυνη δήλωση από τα κατά περίπτωση όργανα της παραγράφου 8.2.1.2 περί μη επιβολής σε βάρος του οικονομικού φορέα της κύρωσης του οριζόντιου αποκλεισμού από τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.
- γ. αποδεικτικό ενημερότητας εκδιδόμενο από την Α.Α.Δ.Ε. για την απόδειξη της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων της παραγράφου 8.2.2.1 και υπεύθυνη δήλωση των φυσικών ή νομικών προσώπων ότι δεν έχει εκδοθεί δικαστική ή διοικητική απόφαση με τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ για την αθέτηση των υποχρεώσεών τους αναφορικά με την καταβολή φόρων.
- δ. πιστοποιητικό εκδιδόμενο από τον e-ΕΦΚΑ για την απόδειξη της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων προς τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης της παραγράφου 8.2.2.2. και υπεύθυνη δήλωση των φυσικών ή νομικών προσώπων με την οποία να δηλώνουν υπεύθυνα τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης στους οποίους οφείλει να καταβάλει εισφορές.
- ε. υπεύθυνη δήλωση, στην οποία θα δηλώνεται ρητά ότι η συμμετέχουσα οντότητα δεν εμπίπτει στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022 ΤΟΥ Συμβουλίου της.
- στ. Τα δικαιολογητικά του άρθρου 9.2.3 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25 για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας.
(4) Η αποπληρωμή της σύμβασης θα γίνει σταδιακά ή στο τέλος της σύμβασης; Θα υπάρχει κάποια προκαταβολή;
Οι όροι πληρωμών της σύμβασης που θα ανατεθεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, θα εξειδικευθούν σε μεταγενέστερο στάδιο-φάση της διαδικασίας ανάθεσης.
(5) Στις οντότητες που έχουν δικαίωμα συμμετοχής, συμπεριλαμβάνονται τα Ερευνητικά Κέντρα, τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.) και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.);
Σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στα άρθρα 2.2, 2.3 και 8.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, τα Ερευνητικά Κέντρα που νομίμως δραστηριοποιούνται δυνάμει των προβλέψεων του Ν. 4310/2014 (Α΄258), έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στην προκηρυχθείσα διαδικασία ανάθεσης.
Για τη δυνατότητα συμμετοχής των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) ισχύουν τα διαλαμβανόμενα στην ήδη αναρτηθείσα στην ιστοσελίδα του ΕΛΚΑΚ και στο πεδίο «Προκηρύξεις – Προσκλήσεις», διευκρίνιση υπ' αριθμ 2.
Σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στα άρθρα 2.2, 2.3 και 8.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, τα ΑΣΕΙ έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία ανάθεσης.
(6) Ποια είναι τα δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσουν τα Ερευνητικά Κέντρα, τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.) και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) στην αναθέτουσα αρχή;
Για το παραδεκτό της συμμετοχής στη διαδικασία ανάθεσης σύμβασης της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) που ασκούν ακαδημαϊκή ή / και ερευνητική δραστηριότητα και εποπτεύονται από δημόσιους φορείς, απαιτείται η προσκόμιση των ακόλουθων αποδεικτικών μέσων :
1. Απόσπασμα ποινικού μητρώου σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 9.2.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, για τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης (ΔΣ).
2. Υπεύθυνη δήλωση από τα κατά περίπτωση όργανα της παραγράφου 8.2.1.2 περί μη επιβολής σε βάρος του οικονομικού φορέα της κύρωσης του οριζόντιου αποκλεισμού από τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.
3. Αποδεικτικό ενημερότητας εκδιδόμενο από την Α.Α.Δ.Ε. για την απόδειξη της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων της παραγράφου 8.2.2.1 και υπεύθυνη δήλωση των φυσικών ή νομικών προσώπων ότι δεν έχει εκδοθεί δικαστική ή διοικητική απόφαση με τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ για την αθέτηση των υποχρεώσεών τους αναφορικά με την καταβολή φόρων.
4. Πιστοποιητικό εκδιδόμενο από τον e-ΕΦΚΑ για την απόδειξη της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων προς τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης της παραγράφου 8.2.2.2. και υπεύθυνη δήλωση των φυσικών ή νομικών προσώπων με την οποία να δηλώνουν υπεύθυνα τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης στους οποίους οφείλει να καταβάλει εισφορές.
5. Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία θα δηλώνεται ρητά ότι η συμμετέχουσα οντότητα δεν εμπίπτει στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022 του Συμβουλίου της ΕΕ.
6. Τα δικαιολογητικά του άρθρου 9.2.3 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25 για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας.
Για το παραδεκτό της συμμετοχής των ΑΣΕΙ απαιτείται η προσκόμιση αποκλειστικά των δικαιολογητικών του άρθρου 9.2.3 για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας τους.
(7) Τι ακριβώς νοείται με τον όρο "οικονομικός φορέας" που αναφέρεται στην παράγραφο 4 της αίτησης συμμετοχής, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται ως Παράρτημα "Β" της Πρόσκλησης της ΕΛΚΑΚ Α.Ε. υπ'αριθμ. 02/25; Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις...
(7) Τι ακριβώς νοείται με τον όρο "οικονομικός φορέας" που αναφέρεται στην παράγραφο 4 της αίτησης συμμετοχής, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται ως Παράρτημα "Β" της Πρόσκλησης της ΕΛΚΑΚ Α.Ε. υπ'αριθμ. 02/25; Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο φορέας αυτός (π.χ., νομική μορφή, οικονομική επιφάνεια, προηγούμενη εμπειρία σε παρόμοια έργα); Τι ισχύει στην περίπτωση ένωσης προσώπων που περιγράφονται στην παράγραφο 1 της αίτησης;
Σύμφωνα με το άρθρο 2.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, ως «Οντότητα» ορίζεται «κάθε οικονομικός, ερευνητικός ή ακαδημαϊκός φορέας, ο οποίος υποβάλλει πρόταση επί έργου Έρευνας και Ανάπτυξης».
Σύμφωνα με το άρθρο 13.1.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25, οι οντότητες που ενδιαφέρονται για συμμετοχή στη σχετική διαδικασία ανάθεσης, συμπληρώνουν και υπογράφουν τη σχετική αίτηση συμμετοχής υπόδειγμα της οποίας εμφανίζεται στο Παράρτημα «Β» της παρούσας.
Οι αιτήσεις συμμετοχής υπογράφονται από τους νόμιμους εκπροσώπους των συμμετεχουσών οντοτήτων, οι οποίοι μπορεί να είναι οικονομικοί ή ερευνητικοί ή ακαδημαϊκοί φορείς.
Το σύνολο των οντοτήτων που θα συμμετάσχουν στη διαδικασία θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια ως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 8 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25. Οι όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής των οντοτήτων αξιολογούνται κατά την υποβολή των δικαιολογητικών ως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 9.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25 και στις δημοσιευθείσες διευκρινήσεις που έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΕΛΚΑΚ Α.Ε.
(8) Επιτρέπεται η συμμετοχή σε εταιρία, με έδρα εκτός Ελλάδος, να συμμετάσχει στην Προκήρυξη, σαν μέλος κοινοπραξίας για τον διαγωνισμό;
Σύμφωνα με το άρθρο 8.1.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 01/25, δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία σύναψης της παρούσας σύμβασης έχουν οντότητες συμπεριλαμβανομένων των μελών των ενώσεων /κοινοπραξιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.4172/13 (Α΄167) ή δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, εκτός εκείνων που εμπίπτουν στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως 22 τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022.
(9) Υπάρχει υποχρέωση συμμετοχής ερευνητικών κέντρα και νεοφυών επιχειρήσεων (start ups, spinoffs) στην κοινοπραξία σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Πρόσκληση; Σε περίπτωση που η κοινοπραξία συμπεριλάβει ερευνητικά κέντρα και νεοφυείς επιχειρήσεις...
(9) Υπάρχει υποχρέωση συμμετοχής ερευνητικών κέντρα και νεοφυών επιχειρήσεων (start ups, spinoffs) στην κοινοπραξία σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Πρόσκληση; Σε περίπτωση που η κοινοπραξία συμπεριλάβει ερευνητικά κέντρα και νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups, spinoffs), υπάρχει συγκεκριμένο ελάχιστο ή μέγιστο όριο στο ποσοστό συμβολής τους;
Δεν υφίσταται πρόβλεψη υποχρεωτικής συνέργειας των συμμετεχουσών οντοτήτων με ερευνητικά κέντρα και νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups, spinoffs), και κατ' επέκταση ελάχιστο και μέγιστο ποσοστό συνεργασίας με τους φορείς αυτούς. Η σταθμισμένη αξιολόγηση των τυχόν συνεργασιών με τα ερευνητικά κέντρα και τις νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups, spinoffs), θα καθοριστεί με την Πρόσκληση του 1ου Σταδίου της Β΄Φάσης της διαδικασίας.
(10) Είναι δυνατόν μια κοινοπραξία να υποβάλει αίτηση ως «ένωση οικονομικών φορέων» άνευ συγκεκριμένης νομικής μορφής από την αρχή, και να τη λάβει μόνον όταν απαιτηθεί; Επιτρέπεται η υποβολή της πρότασης χωρίς προγενέστερη συγκρότηση σε ενιαία...
(10) Είναι δυνατόν μια κοινοπραξία να υποβάλει αίτηση ως «ένωση οικονομικών φορέων» άνευ συγκεκριμένης νομικής μορφής από την αρχή, και να τη λάβει μόνον όταν απαιτηθεί; Επιτρέπεται η υποβολή της πρότασης χωρίς προγενέστερη συγκρότηση σε ενιαία νομική οντότητα; Σε περίπτωση κατακύρωσης, είναι δυνατή η σύσταση νέας νομικής μορφής (π.χ. Α.Ε. ή άλλη) σε μεταγενέστερο στάδιο, εφόσον αυτό ζητηθεί;
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8.1.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 01/25, οι ενώσεις/κοινοπραξίες, συμπεριλαμβανομένων και των προσωρινών συμπράξεων, δεν απαιτείται να περιβληθούν συγκεκριμένη νομική μορφή για την υποβολή αίτησης συμμετοχής. Η επιλεγείσα ένωση φορέων / κοινοπραξία υποχρεούται να πράξει τούτο, εάν επιλεγεί ως υποψήφιος ανάδοχος με βάσει το αποτέλεσμα της διαδικασίας.
(11) Με ποιον τρόπο θα αξιολογηθούν οι οικονομικές δυνατότητες σε κοινοπραξιακό σχήμα: αθροιστικά ή μόνο βάσει του επικεφαλή; Πρέπει να προσκομίσουν το σύνολο των μελών της κοινοπραξίας τα οικονομικά στοιχεία (κύκλος εργασιών, ισολογισμοί κ.λπ.)...
(11) Με ποιον τρόπο θα αξιολογηθούν οι οικονομικές δυνατότητες σε κοινοπραξιακό σχήμα: αθροιστικά ή μόνο βάσει του επικεφαλή; Πρέπει να προσκομίσουν το σύνολο των μελών της κοινοπραξίας τα οικονομικά στοιχεία (κύκλος εργασιών, ισολογισμοί κ.λπ.) ή αρκεί αυτά να υποβληθούν μόνο από τον επικεφαλή; Αν επιτρέπεται ο συνυπολογισμός όλων των μελών για την πλήρωση των ελάχιστων οικονομικών κριτηρίων, απαιτείται κάποιο επιπλέον έγγραφο που να αιτιολογεί τον αθροιστικό χαρακτήρα;
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8.4.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 01/25, η υποχρέωση της πλήρωσης του κριτηρίου της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής επάρκειας σε περίπτωση ενώσεων/κοινοπραξιών, καλύπτεται αθροιστικά από τα μέλη της ένωσης / κοινοπραξίας και υποβάλλεται σε ενιαίο φάκελο.
(12) Υπάρχει διαθέσιμο χρονοδιάγραμμα που ορίζει τις επιμέρους φάσεις του έργου και τις αντίστοιχες πληρωμές;
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του αντικειμένου της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25 και οι όροι πληρωμών της σύμβασης που θα ανατεθεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης, θα εξειδικευθούν σε μεταγενέστερο στάδιο / φάση της διαδικασίας.
(13) Είναι δυνατή η προσκόμιση του αποσπάσματος ποινικού μητρώου των μελών της Επιτροπής Ερευνών του ΕΛΚΕ αντί του αντίστοιχου των μελών του ΣΔ των ΑΕΙ;
Για την απόδειξη της μη συνδρομής του λόγου αποκλεισμού του άρθρου 8.2.1.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ' αριθμ 02/25, απαιτείται σύμφωνα με το άρθρο 9.2.2.2, η προσκόμιση του αποσπάσματος ποινικού μητρώου για τα φυσικά πρόσωπα. Η υποχρέωση προσκόμισης του ως άνω αποσπάσματος αφορά στα μέλη του διοικητικού, διευθυντικού ή εποπτικού οργάνου της συμμετέχουσας οντότητας ή στα πρόσωπα που έχουν εξουσία εκπροσώπησης, λήψης αποφάσεων ή ελέγχου σε αυτό κατά τα
ειδικότερα αναφερόμενα στο άρθρο 8.2.1.2. Αναφορικά με το παραδεκτό της συμμετοχής των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) που ασκούν ακαδημαϊκή ή / και ερευνητική δραστηριότητα και εποπτεύονται από δημόσιους φορείς, απαιτείται η προσκόμιση αποσπάσματος ποινικού μητρώου για τα μέλη του οικείου Συμβουλίου Διοίκησης (ΔΣ). Στην περίπτωση δε που η εκπροσώπηση του εν λόγω Νομικού Προσώπου στη διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έχει ανατεθεί βάσει εσωτερικού κανονισμού ή δυνάμει απόφασης του ΔΣ σε οικείο όργανο/υπηρεσία/προσωπικό, τότε απαιτείται η προσκόμιση αποσπάσματος ποινικού μητρώου για το φυσικό πρόσωπο ο οποίος, είτε προΐσταται του οργάνου/υπηρεσίας που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση είτε του έχει ανατεθεί προσωπικά η σχετική αρμοδιότητα.
(14) Ποια είναι η αναφερόμενη επιθυμητή Αναβάθμιση, Αντικατάσταση ή και Προσθήκη Συστημάτων Διευθύνσεως Βολής ή/ και αισθητήρων;
Η πρόσκληση ενισχύει και επικροτεί την καινοτομία από πλευράς των οντοτήτων αναφορικά με τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές των προτάσεων τους. Υπό αυτό το πρίσμα, η αναφερόμενη επιθυμητή Αναβάθμιση, Αντικατάσταση ή και Προσθήκη Συστημάτων Διευθύνσεως Βολής (ΣΔΒ) ή και αισθητήρων δεν θέτει περιορισμό αλλά προσφέρει την απαραίτητη ευελιξία, ώστε οι προτάσεις να μπορούν να περιλαμβάνουν ΣΔΒ και αισθητήρες κάθε κατηγορίας , οι οποίοι συνεργαζόμενοι με το ΣΔΜ θα δύνανται να υποστηρίξουν τις λειτουργίες που θα είναι απαραίτητο να υλοποιηθούν. Με βάση τα ανωτέρω και καθόσον οι τεχνικές απαιτήσεις θα εξειδικευτούν περαιτέρω στη Β' Φάση της διαδικασίας, ενδέχεται σε κάποιες από αυτές να αποδοθούν σταθμισμένα κριτήρια ανάθεσης.
(15) Πώς γίνεται η αξιολόγηση του Επιπέδου Τεχνολογικής Ετοιμότητας εισόδου των προτάσεων (TRL in), καθώς και του TRL του τελικού προϊόντος (ελάχιστο TRL in: 5 και TRL τελικού προϊόντος: 9), στην περίπτωση κατά την οποία δεν είναι δυνατό να...
(15) Πώς γίνεται η αξιολόγηση του Επιπέδου Τεχνολογικής Ετοιμότητας εισόδου των προτάσεων (TRL in), καθώς και του TRL του τελικού προϊόντος (ελάχιστο TRL in: 5 και TRL τελικού προϊόντος: 9), στην περίπτωση κατά την οποία δεν είναι δυνατό να υποβληθούν σχετικά πιστοποιητικά από τις συμμετέχουσες οντότητες;
Στην περίπτωση κατά την οποία δεν είναι δυνατό να υποβληθούν σχετικά πιστοποιητικά από τις συμμετέχουσες οντότητες σχετικά με το Επίπεδο Τεχνολογικής Ετοιμότητας, θα πρέπει να υφίσταται ετοιμότητα για την επίδειξη των επιμέρους υποσυστημάτων ή και πρωτοτύπων στις εγκαταστάσεις ανάπτυξης (TRL 5). Για την περίπτωση του TRL 9, η πιστοποίηση θα δύναται να εκτελεστεί μέσω των ελέγχων που θα περιλαμβάνονται στη Σύμβαση.
(16) Ποια είναι τα επικοινωνιακά συστήματα τα οποία πρέπει να διαχειρίζεται το ΣΔΜ;
Η πρόσκληση ενισχύει και επικροτεί την καινοτομία από πλευράς των οντοτήτων αναφορικά με τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές των προτάσεων τους. Υπό αυτό το πρίσμα, η φράση "επικοινωνιακά συστήματα τα οποία πρέπει να διαχειρίζεται το ΣΔΜ" δεν θέτει περιορισμό αλλά προσφέρει την απαραίτητη ευελιξία, ώστε οι προτάσεις να μπορούν να περιλαμβάνουν συστήματα που θα δύνανται να υποστηρίξουν τις λειτουργίες που θα είναι απαραίτητο να υλοποιηθούν ή και πρόσθετες δυνατότητες. Με βάση τα ανωτέρω και καθόσον οι τεχνικές απαιτήσεις θα εξειδικευτούν περαιτέρω στη Β' Φάση της διαδικασίας, ενδέχεται σε κάποιες από αυτές να αποδοθούν σταθμισμένα κριτήρια ανάθεσης.
(17) Ποιες είναι οι επιχειρήσεις ξηράς που πρέπει να υποστηρίζει το ΣΔΜ;
Η πρόσκληση ενισχύει και επικροτεί την καινοτομία από πλευράς των οντοτήτων αναφορικά με τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές των προτάσεων τους. Υπό αυτό το πρίσμα αυτό δεν τίθεται περιορισμός αλλά προσφέρεται η απαραίτητη ευελιξία, ώστε οι προτάσεις να μπορούν να περιλαμβάνουν πρόσθετες δυνατότητες. Ειδικότερα, σχετικά με την υποστήριξη Επιχειρήσεων ξηράς αναφέρεται ως παράδειγμα η παροχή πυρών υποστήριξης (Naval Gunfire Support - NGS) και η δυνατότητα διαχείρισης μεταβιβαζόμενων στοιχείων στόχου με διάφορες μεθόδους. Με βάση τα ανωτέρω και καθόσον οι τεχνικές απαιτήσεις και οι δυνατότητες θα εξειδικευτούν περαιτέρω στη Β' Φάση της διαδικασίας, ενδέχεται σε κάποιες από αυτές να αποδοθούν σταθμισμένα κριτήρια ανάθεσης.
(18) Ερωτήσεις σε σχέση με συστήματα/υποσυστήματα (GFE).
18.1 Ποιο είναι το σύνολο των αισθητήρων που περιλαμβάνονται στη παρούσα διαμόρφωση της πλατφόρμας (GFE) και επίσης θα περιλαμβάνονται στη διαμόρφωση της πλατφόρμας μετά την όποια αναβάθμιση, αντικατάσταση ή και προσθήκη νέων αισθητήρων.
18.2 Ποια είναι τα αναφερόμενα συστήματα επικοινωνιών και Tactical Data Link (GFE).
Η πρόσκληση ενισχύει και επικροτεί την καινοτομία από πλευράς των οντοτήτων αναφορικά με τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές των προτάσεων τους. Με βάση τα ανωτέρω και καθόσον οι τεχνικές απαιτήσεις θα εξειδικευτούν περαιτέρω στη Β' Φάση της διαδικασίας, απαιτείται οι προτάσεις να διαθέτουν την κατάλληλη ευελιξία για προσαρμογή και κατάλληλη διασύνδεση στα συστήματα που θα υποδειχθούν ως GFE.
(19) Ποιος είναι ο ρόλος και οι απαιτούμενες λειτουργίες της αναφερόμενης κονσόλας επιτήρησης παραμετρικών λειτουργιών του ΣΔΜ;
Η πρόσκληση ενισχύει και επικροτεί την καινοτομία από πλευράς των οντοτήτων αναφορικά με τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές των προτάσεων τους. Με βάση τα ανωτέρω και καθόσον οι τεχνικές απαιτήσεις θα εξειδικευτούν περαιτέρω στη Β' Φάση της διαδικασίας, απαιτείται οι προτάσεις να διαθέτουν την κατάλληλη λειτουργικότητα για την παραμετρική επιτήρηση των υποσυστημάτων που διασυνδέονται με το ΣΔΜ.
(20) Σε περίπτωση κατάθεσης στο Στάδιο Β.ΙΙ της Β' Φάσης από διαγωνιζόμενο Δεσμευτικής Προσφοράς το συνολικό τίμημα της οποίας υπερβαίνει τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου (1.400.000 Ευρώ) αλλά περιλαμβάνει ιδία χρηματοδότηση από τον...
(20) Σε περίπτωση κατάθεσης στο Στάδιο Β.ΙΙ της Β' Φάσης από διαγωνιζόμενο Δεσμευτικής Προσφοράς το συνολικό τίμημα της οποίας υπερβαίνει τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου (1.400.000 Ευρώ) αλλά περιλαμβάνει ιδία χρηματοδότηση από τον Διαγωνιζόμενο για την πλήρη υλοποίηση του έργου, δύναται η Αναθέτουσα Αρχή να τροποποιήσει και αναπροσαρμόσει ανάλογα και το ποσό της επακόλουθης σύμβασης προμήθειας περιορισμένης ποσότητας σκαφών στο πλαίσιο της διενέργειας σχετικής ανάθεσης εφόσον η τελευταία λάβει χώρα;
Το αντικείμενο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος καθορίζεται ρητά στο άρθρο 1.2.1, ενώ η σύμβαση θα ανατεθεί με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, από πλευράς βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Μια εκ των σχετικών παραμέτρων, οι οποίοι θα καθορισθούν κατά την πρόσκληση των προεπιλεγέντων διαγωνιζομένων στην επόμενη φάση της διαδικασίας, ενδέχεται να αποτελέσει και το ποσοστό έκπτωσης για το οποίο οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα δεσμευτούν να παρέχουν στο πλαίσιο της παρούσας διαδικασίας, στην περίπτωση που η αναθέτουσα αρχή προβεί στη διενέργεια σχετικής διαδικασίας ανάθεσης επακόλουθης σύμβασης προμήθειας περιορισμένης ποσότητας σκαφών, σύμφωνα με την παρ. 2α του άρθρου 11 της Υπουργικής Απόφασης περί του "Εσωτερικού κανονισμού Συμβάσεων ΕΑ" (Β΄39).
(21) Είναι υποχρεωτική η συμπερίληψη στο σχήμα συμμετοχής των υποψηφίων αναδόχων ερευνητικών κέντρων και νεοφυών επιχειρήσεων (start ups, spinoffs) για την υλοποίηση του έργου, προκειμένου να ικανοποιείται το αναφερόμενο κριτήριο ανάθεσης που θα...
(21) Είναι υποχρεωτική η συμπερίληψη στο σχήμα συμμετοχής των υποψηφίων αναδόχων ερευνητικών κέντρων και νεοφυών επιχειρήσεων (start ups, spinoffs) για την υλοποίηση του έργου, προκειμένου να ικανοποιείται το αναφερόμενο κριτήριο ανάθεσης που θα καθορισθεί με τη Πρόσκληση του 1ου Σταδίου της Β’ Φάσης (Β΄ Φάση - Στάδιο 1 - Πρόσκληση συμμετοχής στον Διάλογο) της παρούσας διαδικασίας;
Δεν υφίσταται πρόβλεψη υποχρεωτικής συνέργειας των συμμετεχουσών οντοτήτων με ερευνητικά κέντρα και νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups, spinoffs), και κατ' επέκταση ελάχιστο και μέγιστο ποσοστό συνεργασίας με τους φορείς αυτούς. Η σταθμισμένη αξιολόγηση των τυχόν συνεργασιών με τα ερευνητικά κέντρα και τις νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups, spinoffs), θα καθοριστεί με την Πρόσκληση του 1ου Σταδίου της Β΄Φάσης της διαδικασίας.
(22) Εάν το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται ο υποψήφιος ανάδοχος να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτο (υπεργολάβο) δεν υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης, είναι υποχρεωτική η δήλωση στην...
(22) Εάν το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται ο υποψήφιος ανάδοχος να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτο (υπεργολάβο) δεν υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης, είναι υποχρεωτική η δήλωση στην αίτηση συμμετοχής του υποψηφίου αναδόχου του εν λόγω υπεργολάβου;
Απάντηση 22: Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8.6 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η ενδιαφερόμενη οντότητα υποχρεούται να αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της, τους προτεινόμενους υπεργολάβους στους οποίους προτίθεται να αναθέσει τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής, οι οποίοι:
- α. να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.4172/13 (Α΄167) ή να δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, εκτός εκείνων που εμπίπτουν στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022.
- β. να ελεγχθούν αναφορικά με το αν συντρέχουν εις βάρους τους οι λόγοι αποκλεισμού ως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 8.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 02/25.Σε περίπτωση δε που συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού, σ συμμετέχουσα οντότητα υποχρεούται να αντικαταστήσει έναν υπεργολάβο.
(23) Εάν το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται ο υποψήφιος ανάδοχος να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτο (υπεργολάβο) υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης, ποια είναι τα δικαιολογητικά που...
(23) Εάν το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται ο υποψήφιος ανάδοχος να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτο (υπεργολάβο) υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης, ποια είναι τα δικαιολογητικά που απαιτούνται να κατατεθούν από τον εν λόγω υπεργολάβο;
(23) Σύμφωνα με το άρθρο 8.6.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος , στην περίπτωση που η συμμετέχουσα οντότητα αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της ότι προτίθεται να αναθέσει σε τρίτους, τμήμα(τα) της σύμβασης υπό μορφή υπεργολαβίας που υπερβαίνει(ουν) σε ποσοστό το 30% της αξίας αυτής, η αναθέτουσα αρχή ελέγχει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 8.2. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος υπεργολάβος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) η Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) που ασκεί ακαδημαϊκή ή / και ερευνητική δραστηριότητα και εποπτεύεται από δημόσιο φορέα, θα πρέπει να υποβάλλει τα δικαιολογητικά υπό α/α 1 έως και 5 ως αυτά περιγράφονται στη διευκρίνιση Νο 14. Επισημαίνεται δε ότι στην περίπτωση που η εκπροσώπηση του εν λόγω Νομικού Προσώπου στη διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έχει ανατεθεί βάσει εσωτερικού κανονισμού ή δυνάμει απόφασης του ΔΣ σε οικείο όργανο/υπηρεσία/προσωπικό, τότε απαιτείται η προσκόμιση αποσπάσματος ποινικού μητρώου για το φυσικό πρόσωπο ο οποίος, είτε προΐσταται του οργάνου/υπηρεσίας που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση είτε του έχει ανατεθεί προσωπικά η σχετική αρμοδιότητα.
(24) Είναι αποδεκτή η χρήση ψηφιακής υπογραφής στις απαιτούμενες υπεύθυνες δηλώσεις ή πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν χειρόγραφη υπογραφή σε κάθε περίπτωση με βεβαίωση του γνησίου υπογραφής τους μέσω gov.gr;
Σύμφωνα με το άρθρο 9.2.1.2, οι υπεύθυνες δηλώσεις που θα προσκομίζονται στο πλαίσιο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, θα γίνονται αποδεκτές με βεβαίωση του γνησίου υπογραφής τους μέσω gov.gr.
(25) Ποιοι είναι οι επί πλέον (του ηλεκτρο-οπτικού συστήματος - ΕΟ/ΙR), αναφερόμενοι ως έτεροι, αισθητήρες με τους οποίους θα πρέπει να διασυνδεθεί το ΣΔΜ.
Η πρόσκληση ενισχύει και επικροτεί την καινοτομία από πλευράς των οντοτήτων αναφορικά με τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές των προτάσεων τους. Υπό αυτό το πρίσμα, η προσθήκη "έτεροι αισθητήρες πλέον (του ηλεκτρο-οπτικού συστήματος - ΕΟ/ΙR)" με τους οποίους θα πρέπει να διασυνδεθεί το ΣΔΜ δεν θέτει περιορισμό αλλά προσφέρει την απαραίτητη ευελιξία, ώστε οι προτάσεις να μπορούν να περιλαμβάνουν ΣΔΒ και αισθητήρες κάθε κατηγορίας που συνεργαζόμενοι με το ΣΔΜ θα δύνανται να υποστηρίξουν τις λειτουργίες που θα είναι απαραίτητο να υλοποιηθούν. Με βάση τα ανωτέρω και καθόσον οι τεχνικές απαιτήσεις θα εξειδικευτούν περαιτέρω στη Β' Φάση της διαδικασίας, ενδέχεται σε κάποιες από αυτές να αποδοθούν σταθμισμένα κριτήρια ανάθεσης.
(26) Όσον αφορά στην πιστοποίηση του επιπέδου τεχνολογικής ετοιμότητα (TRL), να αναφερθούν οι ανεξάρτητοι οργανισμοί / φορείς που θεωρούνται εγκεκριμένοι από την Αναθέτουσα Αρχή.
Για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας των συμμετεχουσών οντοτήτων, απαιτείται μεταξύ άλλων, η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 9.2.3.1.2.2 με την οποία θα δηλώνεται υπεύθυνα η κατοχή η μη εν ισχύ πιστοποιητικών που έχουν εκδοθεί από ανεξάρτητους οργανισμούς / φορείς πιστοποίησης. Η λειτουργία των εν λόγω οργανισμών / φορέων και ο ρόλος αυτών ως προς τον έλεγχο και τη βεβαίωση του δηλωθέντος επιπέδου της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in), θα πρέπει να έχει εγκριθεί από οποιοδήποτε φορέα διαπίστευσης. Σε κάθε περίπτωση, η πιστοποίηση του επιπέδου της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in) θα διενεργηθεί από την επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων βάσει του άρθρου 9.2.3.2.
(27) Από την περιγραφή των απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά την Α’ φάση, αρκεί η γενική περιγραφή των δραστηριοτήτων και δυνατοτήτων της οντότητας επί των ζητούμενων τεχνολογιών / απαιτήσεων, καθώς και η υπεύθυνη δήλωση σχετικά με το επίπεδο TRL in;
Για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας του άρθρου 8.3 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ' αριθμ 02/25, οι συμμετέχουσες οντότητες υποχρεούνται σύμφωνα με το άρθρο 13.1.3 για την υποβολή των δικαιολογητικών που ρητά καθορίζονται στο άρθρο 9.2.3.1 αυτής.
(28) Η εκπροσώπηση των προσωρινών συμπράξεων μπορεί να γίνει κατά περίπτωση και μεμονωμένα από κάθε οντότητα της σύμπραξης;
Η συμμετοχή οποιασδήποτε ενδιαφερόμενης οντότητας στη διαδικασία ανάθεσης της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ' αριθμ. 02/25, διενεργείται με τη συμπλήρωση της αίτησης συμμετοχής, υπόδειγμα της οποίας παρατίθεται στο Παράρτημα "Β" αυτής. Η συμπλήρωση αυτής στην περίπτωση ένωσης / κοινοπραξίας γίνεται από τον κοινό εκπρόσωπο, δεόντως εξουσιοδοτημένο από τις οντότητες που συμμετέχουν στην ένωση / κοινοπραξία βάσει του συναφθέντος συμφωνητικού σύμφωνα με το άρθρο 9.2.2.1.3.2 της Πρόσκλησης.
(29) Μπορούν να δοθούν διευκρινήσεις επί της περιγραφής του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Σύμβασης και σε μεταγενέστερο στάδιο της διαδικασίας;
Για το παραδεκτό συμμετοχής των συμμετεχουσών οντοτήτων στη διαδικασία της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ' αριθμ. 02/25 απαιτείται μεταξύ άλλων σύμφωνα με το άρθρο 13.1.2, η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης με βεβαίωση του γνησίου υπογραφής τους μέσω gov.gr, στην οποία θα διευκρινίζεται αν η πρόταση / λύση σχετίζεται με την ανάπτυξη του ΣΔΜ υπό την προϋπόθεση ότι πληροί το ελάχιστο επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in). Οι προκριθείσες οντότητες στην επόμενη φάση της διαδικασίας (Β.Ι - Διάλογος), θα έχουν τη δυνατότητα σύμφωνα με το άρθρο 1.3.2.1.3 να σχολιάσουν και να προτείνουν τις βασικές παραμέτρους σχεδιασμού των παραδοτέων της Σύμβασης, σύμφωνα με όσα έχει θέσει υπόψη τους η Αναθέτουσα Αρχή και να καταθέτουν τις προτάσεις / λύσεις για την οριστικοποίηση των τεχνικών απαιτήσεων του Έργου, παρέχοντας το απαραίτητο για την τεκμηρίωση υλικό (σχέδια, μελέτες, τεχνικά φυλλάδια κ.α).
(30) Στην περίπτωση που η συμμετέχουσα οντότητα αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της ότι προτίθεται να αναθέσει τμήμα(τα) της σύμβασης υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτους, η αναθέτουσα αρχή ελέγχει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ 8.2. της...
(30) Στην περίπτωση που η συμμετέχουσα οντότητα αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της ότι προτίθεται να αναθέσει τμήμα(τα) της σύμβασης υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτους, η αναθέτουσα αρχή ελέγχει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ 8.2. της παρούσας". Με ποιον τρόπο ελέγχει η Αναθέτουσα Αρχή τη μη ύπαρξη λόγων αποκλεισμού σύμφωνα με την παράγραφο 8.2 της Πρόσκλησης;
Για την απόδειξη της μη συνδρομής των λόγων αποκλεισμού του άρθρου 8.2 των φορέων που θα δηλωθούν ως υπεργολάβοι από τις συμμετέχουσες οντότητες σύμφωνα με το άρθρο 8.6.1, θα πρέπει να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά του άρθρου 9.2.2. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος υπεργολάβος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) η Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) που ασκεί ακαδημαϊκή ή / και ερευνητική δραστηριότητα και εποπτεύεται από δημόσιο φορέα, θα πρέπει να υποβάλλει τα δικαιολογητικά υπό α/α 1 έως και 5 ως αυτά περιγράφονται στη διευκρίνιση Νο 6. Επισημαίνεται δε ότι στην περίπτωση που η εκπροσώπηση του εν λόγω Νομικού Προσώπου στη διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έχει ανατεθεί βάσει εσωτερικού κανονισμού ή δυνάμει απόφασης του ΔΣ σε οικείο όργανο / υπηρεσία / προσωπικό, τότε απαιτείται η προσκόμιση αποσπάσματος ποινικού μητρώου για το φυσικό πρόσωπο ο οποίος, είτε προΐσταται του οργάνου / υπηρεσίας που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση είτε του έχει ανατεθεί προσωπικά η σχετική αρμοδιότητα.
(31) Σε περίπτωση που ο Φορέας συμμετάσχει ως υπεργολάβος (και όχι ως εταίρος σε Κοινοπραξία), ποια είναι τα ακριβή δικαιολογητικά που απαιτούνται για την ορθή συμμετοχή του Φορέα;
Σύμφωνα με το άρθρο 8.6.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ' αριθμ. 02/25, στην περίπτωση που η συμμετέχουσα οντότητα αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της ότι προτίθεται να αναθέσει σε τρίτους, τμήμα(τα) της σύμβασης υπό μορφή υπεργολαβίας που υπερβαίνει(ουν) σε ποσοστό το 30% της αξίας αυτής, η αναθέτουσα αρχή ελέγχει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 8.2. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος υπεργολάβος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) η Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) που ασκεί ακαδημαϊκή ή / και ερευνητική δραστηριότητα και εποπτεύεται από δημόσιο φορέα, θα πρέπει να υποβάλλει τα δικαιολογητικά υπό α/α 1 έως και 5 ως αυτά περιγράφονται στη διευκρίνιση Νο 6. Επισημαίνεται δε ότι στην περίπτωση που η εκπροσώπηση του εν λόγω Νομικού Προσώπου στη διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έχει ανατεθεί βάσει εσωτερικού κανονισμού ή δυνάμει απόφασης του ΔΣ σε οικείο όργανο / υπηρεσία / προσωπικό, τότε απαιτείται η προσκόμιση αποσπάσματος ποινικού μητρώου για το φυσικό πρόσωπο ο οποίος, είτε προΐσταται του οργάνου / υπηρεσίας που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση είτε του έχει ανατεθεί προσωπικά η σχετική αρμοδιότητα.
(32) Όσον αφορά στην παρ.11.5 στην οποία αναγράφεται ότι “η αναθέτουσα αρχή με τη σύναψη της σύμβασης αποκτά δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης επί του δικαιώματος διανοητικής ιδιοκτησίας”, σε τι συνίσταται ακριβώς το δικαίωμα που αποκτά η αναθέτουσα..
(32) Όσον αφορά στην παρ.11.5 στην οποία αναγράφεται ότι “η αναθέτουσα αρχή με τη σύναψη της σύμβασης αποκτά δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης επί του δικαιώματος διανοητικής ιδιοκτησίας”, σε τι συνίσταται ακριβώς το δικαίωμα που αποκτά η αναθέτουσα αρχή και ποια η έκταση αυτού;
Ο ανάδοχος με τη σύναψη της σύμβασης θα παραχωρήσει στην Αναθέτουσα Αρχή δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης επί του δικαιώματος διανοητικής ιδιοκτησίας, η έκταση των οποίων θα οριστικοποιηθεί κατά τη διαδικασία σύναψης της σύμβασης και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 11 του Ν. 5110/24 (Α΄75).
(33) Στις παρ. 9.2.2.10 και 9.2.2.11 όπου γίνεται αναφορά σε προσωρινό ανάδοχο, νοείται ο ενδιαφερόμενος οικονομικός φορέας;
Σύμφωνα με το άρθρο 13.1.3, οι ενδιαφερόμενοι φορείς για συμμετοχή στη διαδικασία της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ' αριθμ. 02/25 θα πρέπει να υποβάλλουν μεταξύ άλλων τα δικαιολογητικά συμμετοχής που καθορίζονται στις παραγράφους 9.2.2.1 έως και 9.2.2.12 (αποδεικτικά μέσα περί μη συνδρομής λόγων αποκλεισμού) αυτής. Ως εκ τούτου όπου στις παραγράφους 9.2.2.10 και 9.2.2.11 στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος απαντάται ο όρος "υποψήφιος ανάδοχος" νοείται η "ενδιαφερόμενη οντότητα".
(34) Είναι αποδεκτή η πρόταση από τους Προεπιλεγέντες Διαγωνιζόμενους επιπλέον υπεργολάβων στο πλαίσιο των Δεσμευτικών Προσφορών αυτών στο Στάδιο Β.ΙΙ της Β' Φάσης, εφόσον ανακύψει η αναγκαιότητα χρήσης επιπλέον υπεργολάβων πέραν αυτών που δηλώθηκαν...
(34) Είναι αποδεκτή η πρόταση από τους Προεπιλεγέντες Διαγωνιζόμενους επιπλέον υπεργολάβων στο πλαίσιο των Δεσμευτικών Προσφορών αυτών στο Στάδιο Β.ΙΙ της Β' Φάσης, εφόσον ανακύψει η αναγκαιότητα χρήσης επιπλέον υπεργολάβων πέραν αυτών που δηλώθηκαν στην αίτηση συμμετοχής της Α' Φάσης για την υλοποίηση του έργου. Είναι αποδεκτή η αντικατάσταση υπεργολάβων από τους Προεπιλεγέντες Διαγωνιζόμενους στο πλαίσιο των Δεσμευτικών Προσφορών αυτών στο Στάδιο Β.ΙΙ της Β' Φάσης, εφόσον με βάση τα παραπάνω προκύψει η αναγκαιότητα αντικατάστασης τους;
Οι ενδιαφερόμενες οντότητες υποχρεούνται να αναφέρουν στην αίτηση συμμετοχής τους, τους προτεινόμενους υπεργολάβους στους οποίους προτίθενται να αναθέσουν τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής, και οι οποίοι πρέπει να πληρούν τα καθοριζόμενα στο άρθρο 8.6 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. Είναι δυνατή η αντικατάσταση ή / και η συμπερίληψη υπεργολάβων στους οποίους προτίθενται να αναθέσουν τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής, οι οποίοι θα οριστικοποιηθούν κατά την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών στο στάδιο Β.ΙΙ της διαδικασίας, σύμφωνα με τους όρους της σχετικής πρόσκλησης που θα αποσταλεί στους Προεπιλεγέντες Διαγωνιζόμενους.
(35) Ποια είναι τα αναφερόμενα 'πρόσφορα μέσα' βάσει των οποίων θα διενεργηθεί από την επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων ο έλεγχος και η επαλήθευση του δηλωθέντος από τις συμμετέχουσες οντότητες του επιπέδου της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in) των...
(35) Ποια είναι τα αναφερόμενα 'πρόσφορα μέσα' βάσει των οποίων θα διενεργηθεί από την επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων ο έλεγχος και η επαλήθευση του δηλωθέντος από τις συμμετέχουσες οντότητες του επιπέδου της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in) των προσφερόμενων λύσεων / τεχνολογιών, εφόσον δεν είναι δυνατό να υποβληθούν σχετικά πιστοποιητικά, ήτοι πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από ανεξάρτητους εγκεκριμένους οργανισμούς / φορείς πιστοποίησης και τα οποία βεβαιώνουν το δηλωθέν επίπεδο της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in). Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλούμε να διευκρινιστεί το αν απαιτείται εκ μέρους των συμμετεχόντων οντοτήτων η υποβολή επιπλέον δικαιολογητικών ή τεχνικής βιβλιογραφίας ως τμήμα της αίτησης συμμετοχής τους (Α' Φάση), για τον έλεγχο και την επαλήθευση από την επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων του δηλωθέντος από τις συμμετέχουσες οντότητες επιπέδου της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in) των προσφερόμενων λύσεων / τεχνολογιών, πέραν των δικαιολογητικών που αναφέρονται στην Πρόσκληση
Για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας των συμμετεχουσών οντοτήτων, απαιτείται μεταξύ άλλων, η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 9.2.3.1.2.2 με την οποία θα δηλώνεται υπεύθυνα η κατοχή η μη εν ισχύ πιστοποιητικών που έχουν εκδοθεί από ανεξάρτητους οργανισμούς / φορείς πιστοποίησης. Η λειτουργία των εν λόγω οργανισμών / φορέων και ο ρόλος αυτών ως προς τον έλεγχο και τη βεβαίωση του δηλωθέντος επιπέδου της τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL in), θα πρέπει να έχει εγκριθεί από οποιονδήποτε φορέα διαπίστευσης. Στην περίπτωση κατά την οποία δεν είναι δυνατό να υποβληθούν σχετικά πιστοποιητικά από τις συμμετέχουσες οντότητες αναφορικά με το Επίπεδο Τεχνολογικής Ετοιμότητας, θα πρέπει να υφίσταται ετοιμότητα για την επίδειξη των επιμέρους υποσυστημάτων ή και πρωτοτύπων στις εγκαταστάσεις ανάπτυξης (TRL 5) καθώς και κάθε άλλου στοιχείου / μέσου (δικαιολογητικών ή τεχνικής βιβλιογραφίας) κατά την διακριτική ευχέρεια της υποψήφιας οντότητας, προκειμένου να καταστεί εφικτή η αξιολόγηση / πιστοποίηση του επιπέδου τεχνολογικής ετοιμότητας. Σε κάθε περίπτωση η επιτροπή αξιολόγησης των αιτήσεων συμμετοχής διατηρεί τη δυνατότητα της τελικής επαλήθευσης / πιστοποίησης, ενδεικτικά χρησιμοποιώντας ένα διεθνή οίκο πιστοποίησης.
(36) Απαιτείται να κατατεθούν τα αποδεικτικά μέσα της παραγράφου 9.2 της Πρόσκλησης για υπεργολάβους με ποσοστό συμμετοχής κάτω του 30%;
Ο όρος 8.6 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος έχει εφαρμογή αποκλειστικά για υπεργολάβους στους οποίους η ενδιαφερόμενη οντότητα προτίθεται να αναθέσει τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής και υποχρεούται να αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της. Για υπεργολάβους στους οποίους η ενδιαφερόμενη οντότητα προτίθεται να αναθέσει τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής δεν υποχρεούται να τους αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της. Ως εκ τούτου παρελκύει για αυτούς η υποχρέωση προσκόμισης των αποδεικτικών μέσων του όρου 9.2.6.
(37) Τι έκταση πρέπει να έχει η αναλυτική περιγραφή των υποδομών, εγκαταστάσεων και του τεχνικού προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης της οικείας τεχνογνωσίας, με σκοπό την απόδειξη της δυνατότητας ανάπτυξης των προτεινόμενων λύσεων / τεχνολογιών σύμφωνα...
Η έκταση της περιγραφής των υποδομών και των εγκαταστάσεων του όρου 9.2.3.1.1 εναπόκειται στην κρίση των υποψηφίων, προκειμένου να αποδεικνύεται η ικανοποίηση της συγκεκριμένης απαίτησης της πρόσκλησης.
(38) Μπορεί μια νεοσύστατη εταιρεία (χωρίς δυνατότητα παροχής τριετούς οικονομικής ιστορίας), κάτοικος Ελλάδας, να υποβάλει φάκελο συμμετοχής στην πρόσκληση;
Μια νεοσύστατη οντότητα που πληροί τον όρο 8.1.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία. Αναφορικά με την πλήρωση του κριτηρίου που σχετίζεται με τη οικονομική / χρηματοπιστωική επάρκεια απαιτείται η προσκόμιση των δικαιολογητικών του όρου 9.2.4 συναρτήσει της ημερομηνίας σύστασης του νομικού προσώπου ή έναρξης των δραστηριοτήτων του, εφόσον είναι διαθέσιμες οι πληροφορίες για τον εν λόγω κύκλο εργασιών.
(39) Υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής κατασκευαστή εκτός Ελλάδος, μέσω επιχορήγησης, με προοπτική δημιουργίας κοινοπραξίας ή κοινού σχήματος, ακόμη και σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας;
Σύμφωνα με το άρθρο 8.1.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπ’ αριθμ. 01/25, δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία σύναψης της παρούσας σύμβασης έχουν οντότητες συμπεριλαμβανομένων των μελών των ενώσεων / κοινοπραξιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.4172/13 (Α΄167) ή δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, εκτός εκείνων που εμπίπτουν στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως 22 τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022. Η ίδια πρόβλεψη υφίσταται και για την περίπτωση που τρίτος φορέας / οντότητα αναλάβει υπεργολαβικά μέρος του αντικειμένου της σύμβασης όπως αυτό περιγράφεται στην πρόσκληση, που υπερβαίνει το 30% της συνολικής αξίας αυτής.
(40) Είναι δυνατή η υποβολή του φακέλου συμμετοχής στην αγγλική γλώσσα;
Σύμφωνα με το άρθρο 5.3, οι προτάσεις και τα περιλαμβανόμενα σε αυτές στοιχεία καθώς και τα αποδεικτικά έγγραφα σχετικά με τη μη ύπαρξη λόγου αποκλεισμού και την πλήρωση των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής συντάσσονται στην ελληνική γλώσσα ή συνοδεύονται από επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα. Ειδικότερα, τα αλλοδαπά δημόσια και ιδιωτικά έγγραφα συνοδεύονται από μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα, επικυρωμένη είτε από πρόσωπο αρμόδιο κατά τις κείμενες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας είτε από πρόσωπο κατά νόμο αρμόδιο της χώρας στην οποία έχει συνταχθεί το έγγραφο.
(41) Επιτρέπεται υποψήφιος προμηθευτής σε κάποια πρόταση / προσφορά να συμμετέχει ταυτόχρονα σαν υπεργολάβος, προμηθευτής ή παρέχων εμπειρία ή τεχνολογία σε κάποια άλλη πρόταση / προσφορά;
Σύμφωνα με το άρθρο 8.1.1 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία σύναψης της παρούσας σύμβασης έχουν οντότητες συμπεριλαμβανομένων και, σε περίπτωση ενώσεων οικονομικών φορέων, των μελών αυτών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.4172/13 (Α΄167) ή δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, εκτός εκείνων που εμπίπτουν στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως 22 τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022. Επιπρόσθετα και σύμφωνα με το άρθρο 8.1.2, οικονομικός φορέας συμμετέχει είτε μεμονωμένα είτε ως μέλος ένωσης / κοινοπραξίας, χωρίς να υφίσταται περιορισμός ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής του ίδιου οικονομικού φορέα ως υπεργολάβου ή / και ως τρίτου φορέα στις ικανότητες του οποίου δύναται να στηριχθεί μια συμμετέχουσα οντότητα, σύμφωνα με τα ειδικώς οριζόμενα στα άρθρα 8.5 και 8.6 αντίστοιχα.
(42) Αν κατά την πρώτη φάση της Πρόσκλησης υποψήφιος / ένωση συμμετέχει με προσφορά για μέρος του Έργου, μπορεί κατά την υποβολή δεσμευτικών προσφορών της Β’ φάσης να υποβάλει προσφορά για το σύνολο του Έργου;
Σύμφωνα με το άρθρο 1.3.2.2 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, μετά τη λήξη του Σταδίου Β.Ι (Στάδιο Ανταγωνιστικού Διαλόγου) εκκινεί το Στάδιο Β.ΙΙ, στο οποίο οι προεπιλεγέντες διαγωνιζόμενοι θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές στις οποίες θα καθορίζονται οι τεχνικοοικονομικές παράμετροι βάσει των όρων της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών, με σκοπό την υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης. Επισημαίνεται δε, ότι σε όλα τα επόμενα τα στάδια της διαδικασίας, οι προεπιλεγέντες διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να πληρούν τους όρους / προϋποθέσεις του άρθρου 8 σχετικά με τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής.
(43) Οι υποψήφιες οντότητες πρέπει να κατέχουν άδεια λειτουργίας / ή μη από την ΓΔΑΕΕ, προκειμένου να συμμετάσχουν στην πρόσκληση;
Σύμφωνα με το άρθρο 8.1 της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία σύναψης της παρούσας σύμβασης έχουν οντότητες συμπεριλαμβανομένων και, σε περίπτωση ενώσεων οικονομικών φορέων, των μελών αυτών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας σύμφωνα με τα σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.4172/13 (Α167) ή δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, εκτός εκείνων που εμπίπτουν στην απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 5ια του Κανονισμού (ΕΕ) 833/2014 του Συμβουλίου της ΕΕ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει δυνάμει της περίπτωσης 23 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2022, εφόσον πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής των άρθρων 8.2, 8.3, 8.4 και 8.7., στα οποία δεν υφίσταται η υποχρέωση να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού που τηρείται από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ).
(44) Εάν το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται ο υποψήφιος ανάδοχος να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτο (υπεργολάβο) δεν υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης, ποια είναι τα δικαιολογητικά...
(44) Εάν το τμήμα της σύμβασης που προτίθεται ο υποψήφιος ανάδοχος να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτο (υπεργολάβο) δεν υπερβαίνει σε ποσοστό το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης, ποια είναι τα δικαιολογητικά / αποδεικτικά μέσα που απαιτούνται να κατατεθούν από τον εν λόγω υπεργολάβο;
Ο όρος 8.6 της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος έχει εφαρμογή αποκλειστικά για υπεργολάβους στους οποίους η ενδιαφερόμενη οντότητα προτίθεται να αναθέσει τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής και υποχρεούται να αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της. Για υπεργολάβους στους οποίους η ενδιαφερόμενη οντότητα προτίθεται να αναθέσει τμήμα της σύμβασης σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας αυτής δεν υποχρεούται να τους αναφέρει στην αίτηση συμμετοχής της. Ως εκ τούτου παρέλκει για αυτούς η υποχρέωση προσκόμισης των αποδεικτικών μέσων του όρου 9.2.6.